Tytuł pozycji:
Porównanie wybranych programów komputerowych do układania rozkładów zajęć
W artykule znajduje się porównanie dwóch komercyjnych i dwóch niekomercyjnych programów do układania rozkładów zajęć. Zostało ono dokonane w oparciu o ogólną teoretyczną wiedzę związaną z tym zagadnieniem jak i pod kątem praktycznego zastosowania. W szczególności pod uwagę wzięte zostały model danych wejściowych i narzędzia układające zajęcia. W każdym przypadku wskazane zostały zalety i wady poszczególnych rozwiązań. Na zakończenie znalazły się wyniki próby zastosowania każdego z programów do ułożenia pewnego przypadku rozkładu zajęć dla danych rzeczywistych pochodzących z Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
In the article two commercial and two noncommercial programs for computer-aided timetabling are compared. It is done according to both theoretical knowledge about such a problem and practical use. In particular the input data model and efficiency of the timetabling tools were taken into account. In each case advantages and disadvantages were shown. Finally, the results of the test, based on real data from the Electronics, Telecommunications and Informatics Faculty of Gdansk University of Technology, are presented.