Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Physical Aspects Of Wear Of The Piston-Ring-Cylinder Unit

Tytuł:
Physical Aspects Of Wear Of The Piston-Ring-Cylinder Unit
Autorzy:
Kaźmierczak, J.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
surface energy
wear
coatings
nitriding
diesel engines
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The research in presented paper has shown that the physical aspects of interfacial phenomena, described by the total value of surface free energy and the values of its components, make it possible to select more suitable materials for sliding pairs. The total value of surface free energy depends on the molecular structure and the bonds characteris-tic of a given material and determines its hardness. In order to reduce friction losses in a sliding pair which is being designed, it is proposed to match such materials for the pair that the surface of one of them has a high sum of surface free energy components originating from van der Waals interactions while the other material’s surface has a possibly low value of the sum. Furthermore, proper values of the components of surface free energy ensure proper wettability with lubricating oil. Pursuing the practical goal of this research, a new piston packing ring/combustion engine PRC unit cylinder liner sliding pair was designed and made.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies