Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Effect Of Platinum-Rhodium Inner Catalyst Application In A Self-Ignition Engine On Toxicity Equivalent Factor (Tef) Of Volatile Organic Compounds (Voc's) In Exhausts

Tytuł:
The Effect Of Platinum-Rhodium Inner Catalyst Application In A Self-Ignition Engine On Toxicity Equivalent Factor (Tef) Of Volatile Organic Compounds (Voc's) In Exhausts
Autorzy:
Janicka, A.
Szczepaniak, W.
Walkowiak, W.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
engine exhaust toxicity
volatile organic compounds
toxicity equivalent factor
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Emission from mobile sources causes human and environment exposure to hazardous, toxic substances. Because of civilization diseases expansion it is very important to estimate a toxic influence of emitted by combustion engine substances on human health. This paper presents the results of analysis of platinum-rhodium active coating application in diesel engine on toxicity of volatile organic compounds (VOC’s) in exhaust gases.. The catalyst was applied on SB.3.1 compression ignition engine valves surface. A special methodology of engine exhaust toxicity was applied: calculation of Toxic Equivalent Factor (TEF). For estimation of volatile organic compounds toxicity in the engine exhaust gases as a indicator benzene was chosen. The calculation of TEFs was base don Recommended Maximum Concentration Limits (RMCL), for one year period, according to polish Minister of Environment Directive (Dz.U.2003 nr 1 poz. 12). Toxicity Equivalent Factor was calculated for total volatile organic compounds identified in every chosen point of SB3.1 engine work and toxic. A comparison analysis of VOC’s toxicity in the engine exhausts in both conditions (with and without platinum rhodium active coating on the engine valve surface) was done. The analysis results show that inner catalyst application causes significant toxicity decrease for lower engine loads for both chosen rotational speeds.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies