Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jakość usług spedycyjnych - klasyfikacja i parametry ich oceny

Tytuł:
Jakość usług spedycyjnych - klasyfikacja i parametry ich oceny
Autorzy:
Zwolińska, B.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
usługi spedycyjne
transport
rynek TSL
TSL market
spedition
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rozwój gospodarczy świata oraz szybki przepływ kapitału i informacji wymusił nowe metody zarządzania logistycznego w zakresie transportu. Stopniowa integracja przewozów rzeczy w obszarze organizacyjnym i prawnym skutkowała pojawieniem się usług spedycyjnych jako odrębnego produktu rynkowego. W artykule przedstawione są: kryteria klasyfikujące usługi spedycyjne oraz podział przedsiębiorców segmentu TSL realizujących zlecenia organizowania transportów. W kolejnej części przedstawione są bezpośrednie i pośrednie parametry wpływające na ocenę jakości usług spedycyjnych. Wyszczególnione są dwie grupy parametrów oceny. Pierwsza grupa to parametry subiektywne, które dotyczą oceny dokonanej przez respondentów, będących klientami - czyli odbiorcami usług spedycyjnych. Druga grupa to sztywna miarodajna ocena wynikająca np. z ilości występujących spóźnień w dostawach w określonej jednostce czasu (tydzień, miesiąc itp.).
Global economic development and rapid capital and information flow have led to the development and implementation of new methods of logistics management in the transportation sector. The gradual integration of goods transport into organizational and legal areas has resulted in the treatment of shipment services as a unique entity on the market. This article presents the criteria according to which shipment services are classified as well as a classification of TSL sector businesses. Furthermore, it covers the direct and indirect parameters which influence the quality of shipping services. Two groups of parameters are discussed: subjective parameters which refer to respondents’(clients’) evaluation of services, and objective analysis which takes into consideration factors such as delivery delays in a certain time unit (week, month, etc.).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies