Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie systemu EGNOS do wdrażania GNSS w polskim lotnictwie

Tytuł:
Zastosowanie systemu EGNOS do wdrażania GNSS w polskim lotnictwie
Autorzy:
Ciećko, A.
Grunwald, G.
Oszczak, S.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
EGNOS
SBAS
PEGASUS
certyfikacja
GNSS
certification
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wykorzystanie systemu GNSS (Global Navigation Satellite System) w lotnictwie jest możliwe jedynie w połączeniu z systemem poprawiającym wiarygodność oraz dokładność pozycjonowania autonomicznego. Jednym z takich systemów jest, szeroko dostępny i bezpłatny, europejski system EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service). System EGNOS jest obecnie w końcowej fazie testów i powinien osiągnąć pełną operacyjność na początku marca 2011 roku. Niestety w Polsce, a w szczególności w jej wschodniej części, ze względu na obecne rozmieszczenie stacji RIMS, działanie systemu może nie spełniać gwarantowanych na zachód od Wisły parametrów. Decyzja o tym czy na danym obszarze system spełnia wymagane parametry, może być wydana po serii prób i testów. Do tego celu stosuje się specjalistyczne oprogramowanie PEGASUS (Prototype EGNOS and GBAS Analysis System Using SAPPHIRE). Tego typu szczegółowe testy planuje się przeprowadzić w Olsztynie, w ramach opracowania procedur lotów przy wykorzystaniu nawigacji obszarowej RNAV na terenie lotniska należącego do Aeroklubu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Today usage of GNSS (Global Navigation Satellite System) in aviation is possible only using external services which can improve integrity and accuracy of autonomous positioning. One of such systems is European EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service). EGNOS is currently in the final stage of getting "Full Operation Capability - FOC", which is expected in the beginning of March 2011. Unfortunately in Poland, especially in eastern part, the proper operation of system is uncertain, which is directly caused by present RIMS stations configuration. Decision about whether the system meets expectations for relevant area can be made after series of tests. Specialist software - PEGASUS (Prototype EGNOS and GBAS Analysis System Using SAPPHIRE) can be used to reach this aim. That kind of detailed tests is planned to be carried out in the frame of development of area navigation (RNAV) procedure at the Warmia and Mazury Aeroclub airport in Olsztyn.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies