Tytuł pozycji:
Przykład systemu sterowania drganiami semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska
W niniejszej pracy przedstawiono przykład systemu sterowania drganiami semiaktywnego układu zawieszenia siedziska. Obiektem badań jest seryjnie produkowane siedzisko z lepko-sprężystym układem zawieszenia, którego właściwości wibroizolacyjne są kształtowane poprzez semi-aktywne sterowanie siłą tłumika magneto-reologicznego. Zaprojektowany system sterowania oraz procedura optymalizacji jego nastaw przyczyniają się do jednoczesnej minimalizacji przeciwstawnych kryteriów wibroizolacji: współczynnika przenoszenia drgań siedziska oraz przemieszczenia względnego układu zawieszenia.
In this paper an example of a vibration control system of a semi-active seat suspension is presented. Presently manufactured seats with a viscous-elastic suspension is the object of investigation. Its vibro-isolation properties became shaped by a semi-active control of the magneto-rheological damper force. A designed control system and an optimization procedure of its controller settings contribute the simultaneous minimization of conflicted vibro-isolation criteria: the SEAT factor (Seat Effective Amplitude Transmissibility) and the suspension travel.