Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

10 tez o zarządzaniu cenami w elektroenergetyce

Tytuł:
10 tez o zarządzaniu cenami w elektroenergetyce
Autorzy:
Dietl, M.
Zinoecker, R.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
zarządzanie cenami
strategia
marketing
energetyka
pricing
pricing process
price structures
prices levels
electricity
utilities
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Energia elektryczna sama w sobie jest produktem jednorodnym, którego nie można różnicować. Jedynym sposobem odróżnienia się od konkurencji jest zastosowanie innowacyjnych modeli cenowych. W momencie liberalizacji klient przestanie być tylko "punktem poboru mocy", a stanie się decydentem od którego zależeć będą zyski dostawcy energii elektrycznej. Aby wykorzystać szanse jakie niesie liberalizacja i zminimalizować ryzyko porażki koniecznej jest zmienienie sposobu myślenia o cenach: z koszt plus marża na ceny oparte o wartość dla klienta. Określenie modelu cenowego i poziomu cen w momencie liberalizacji jest obecnie kluczowym wyzwaniem dla dostawców energii elektrycznej w Polsce. Po liberalizacji głównym wyzwaniem będzie dobra organizacja procesu ustalania cen. Umożliwi to szybkie i skuteczne dostosowywanie oferty do zmieniających się warunków w otoczeniu.
Electricity is a commodity. It can not be differentiated using product features. The only differentiation can be achieved with innovative approach to pricing. In the liberalized electricity market customer is not a point of delivery any more but a decision maker whose decisions have major impact on profits for electricity supplier. In order to take most out of liberal market opportunities and minimize risk of failure it is necessary that electricity suppliers change their mind-set: from cost plus pricing to value pricing. Currently, definition of price model and price levels is the key challenge for power suppliers in Poland. In the competitive electricity market (after liberalization) speed and quality of pricing decisions will be the key success factor. Well organized pricing process will ensure quick and efficient adoption to changes in the business environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies