Tytuł pozycji:
Model cena - czas jako narzędzie oceny udziału kolei dużych prędkości w rynku przewozów pasażerskich w korytarzu transportowym
Model cena – czas umożliwia badanie rozdziału potoku pomiędzy dwa środki transportu: najczęściej są to kolej oraz samolot. Jego zaletami są zarówno przejrzysta i logiczna struktura, jak też wartość użytkowa, potwierdzona i udokumentowana wieloma zastosowaniami praktycznymi. Konstrukcja modelu wykorzystuje pojęcie „wartości czasu”, które charakteryzuje populację podróżnych oraz „kosztu generalizowanego”. W referacie opisano podstawy metodyczne budowy modelu oraz przedyskutowano wyniki jego zastosowania do warunków polskich na przykładzie wybranej relacji.
Cost – time model is applied to mode choice analysis between two types of transportation: in the most part of cases they are railway as well as airplane. Within it’s advantages we can enumerate both transparent and logical structure, as well as usable value, confirmed by many practical uses. Construction of model uses the notion of "value of time”, which characterizes population travellers as well "generalized cost”. In this work were described the basis’s of methodical building of model as well as the results of it’s use in Polish conditions, on example of Warsaw – Krakow transportation corridor.