Tytuł pozycji:
Model centrum serwisowego wyrobów stalowych kształtowanych na zimno na przykładzie wybranej huty
W pracy przedstawiono opis i analizę wybranego centrum serwisowego, jako pośredniego ogniwa w logistycznym łańcuchu dostaw pomiędzy przedsiębiorstwami hutniczymi, a producentami gotowych wyrobów stalowych, kształtowanych na zimno. Przedstawiono genezę powstania, rolę oraz zakres usług oferowanych przez centrum serwisowe działające w branży hutniczej na przykładzie wybranej huty na terenie Polski. Opierając się na modelowym parku maszynowym oraz czynnościach przetwórstwa technologicznego, zaprezentowano projekt przykładowego centrum serwisowego włączając zależności transportu, typowe linie cięcia (poprzecznego, wzdłużnego), linie gięcia, przetwórstwo kształtowników i cięcie laserowe. Ponadto określono korzyści płynące z uruchomienia centrów serwisowych, które ukierunkowane na klienta mogą przyczynić się do uzyskania trwałej przewagi konkurencyjnej i wskazać wytyczne do powstania podobnych ośrodków współpracujących z hutami.
The paper presents description and analysis of selected service center being the staging post in the logistic delivery chain between steel companies and manufacturers of finished cold shaped steel products. The origin of development, role and scope of service offered by the center operating within steel industry market using the example of selected Polish steelworks was presented. Based on the typical machine park and technology processing activity the author presents a design of the service center with transport relationships, typical shearing lines (transversal and slitting line), bending lines, section processing and cutting by laser. Customer oriented benefits of the started service centers might help to gain long-term advantage over other competitors and indicate instructions for establishing similar service centers cooperating with steel companies.