Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Znaczenie czynników ergonomicznych w projektowaniu kabin pojazdu PRT

Tytuł:
Znaczenie czynników ergonomicznych w projektowaniu kabin pojazdu PRT
Autorzy:
Grabarek, I.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
pojazd PRT
proces projektowania
czynniki ergonomiczne
vehicle PRT
designing process
ergonomic factors
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wzrost zanieczyszczenia środowiska spalinami, coraz dłuższy czas poświęcany na dojazd i powrót z pracy, trudności w przemieszczaniu się w obrębie miast, zwiększająca się wypadkowość w transporcie – to tylko kilka cech charakteryzujących współczesne życie w aglomeracjach miejskich. Poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań w transporcie, rozpoczęto już na początku lat 60-tych ubiegłego wieku. Personal Rapid Transit (PRT) to inteligentny system transportowy, łączący cechy indywidualnego i masowego transportu miejskiego, na który składają się małe pojazdy (czteroosobowe) poruszające się zdalnie po lekkiej infrastrukturze – najczęściej szynie napowietrznej. W artykule przedstawiono znaczenie zagadnień z zakresu ergonomii i bezpieczeństwa w projektowaniu konstrukcji polskiego pojazdu PRT i ich wpływ na jakość techniczną i ergonomiczną kabiny. Badania prowadzone są w ramach projektu ECO-Mobilność współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Ever growing exhaust gas pollution, traffic jams in towns and on access roads, increasing accident rates are only a few features which are specific for contemporary urban life. New and innovative solutions, which could hopefully improve the urban transit conditions have been long searched for, even as early as in sixties of the last century. Personal Rapid Transit (PRT) is an intelligent transportation system, which might offer an alternative solution to the systems currently used in urban glomerations. The new system would be based on intelligent vehicles (auto controlled without driver), suitably adjusted to carry four passengers at a time. The journey would begin from the start point and then end at the destination point without intermediate stops. The importance questions connected with ergonomics and safety in polish PRT vehicle designing process and their influence on ergonomic and technical quality of vehicle have been presented. The research are carried out under the project ECO-mobility cofunded by European Regional Development Fund under the Operational Program Innovative Economy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies