Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie konkurencji łańcuchów dostaw żywności i ich przyszłość w Unii Europejskiej

Tytuł:
Strategie konkurencji łańcuchów dostaw żywności i ich przyszłość w Unii Europejskiej
Autorzy:
Szymanowski, W.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
strategie logistyczne
zarządzanie łańcuchami dostaw
śledzenie żywności w UE
logistic strategies
chain management
food
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono strategię rozwoju łańcuchów żywnościowych w Polsce opartą na wykorzystaniu technologii informacyjnych. Jest nią strategie przezroczystości stanowiąca adaptację strategii lidera kosztowego M. Portera w warunkach działania w gospodarce sieciowej. Strategią uzupełniającą strategię przezroczystości stanowi strategia elastyczności wykorzystująca techniki outsourcingu dla dostosowania się zarządzania łańcuchami dostaw do przyszłych potrzeb klientów. Stanowi adaptację strategii różnicowania M. Portera do działania w warunkach wykorzystania technologii informacyjnych. Obie te strategie są nad-rzędne do substrategii, realizowanych przez jednego z dwóch integratorów, jakimi mogą być sieci handlowe, czy wielcy producenci żywności. Możliwość ich realizacji będzie dokonana za pomocą platformy śledzenia i monitorowania żywności.
In the paper there are presented two main strategies, that are based on M. Porter’s: leder cost and heterogenity strategies to information technology environment. First of them is Food Transparency Strategy that improved food chain effectiveness. The second one is flexibility strategy based on outsourcing technics that gives possibility to fulfill future customers needs. The Food Transparency Strategy is the main strategy and flexibility strategy is secondary strategy. Substrategies to uper strategies are strategies of the main integrators: food processing factories and network retailes. In the last part of the paper there are presented the principles of the platform Food for Life.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies