Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The influence of operating parameters on tribological properties of the wheel-rail couple in laboratory conditions

Tytuł:
The influence of operating parameters on tribological properties of the wheel-rail couple in laboratory conditions
Autorzy:
Bąkowski, H.
Adamiec, J.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
skojrzenia koło-szyna
badania tribologiczne
stal szynowa
badania metalograficzne
ilościowa morfologia zużycia
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper discusses the factors directly influencing the wear of the wheel-rail couple, and first and foremost, of the R260 rail itself. The discussed factors include the load, skid and speed. Tribological tests at an Amsler stand included two types of rail steel, i.e. with or without thermal treatment. This enabled presenting the significant differences in the wear process itself and in the defects formed on the material surface. In addition, results of the metallographic tests of railway rails after operation are presented. Metallographic tests were carried out on both, samples taken from rails used in normal service and samples after a simulated wear process. In order to determine the intensity of wear surface, a quantitative metallographic analysis of the wear products' morphology was made. Based on the wear products, the wear mechanism was described and the statistical distribution of damage and wear intensity was determined.
W pracy przedstawiono czynniki wpływające bezpośrednio na zużycie skojarzenia koło-szyna, a przede wszystkim samej szyny kolejowej, tj. R260 obciążenie, poślizg i prędkość. Badania tribologiczne na stanowisku Amslera obejmowały dwa rodzaje stali szynowej, tj. bez obróbki cieplnej i z obróbką cieplną. Pozwoliło to pozwolą przedstawić znaczące różnice w samym procesie zużycia oraz w postaci otrzymanych defektów na powierzchni materiału. Ponadto zostały przedstawione wyniki badań metalograficznych szyn kolejowych po eksploatacji. Badania metalograficzne zostały przeprowadzone na próbkach zarówno z szyn eksploatowanych jak i próbkach po symulowanym procesie zużycia. W celu określenia intensywności zużycia powierzchni przeprowadzono metalograficzną analizę ilościową morfologii produktów zużycia. Na podstawie produktów zużycia określono mechanizm zużycia, oraz wyznaczono statystyczny rozkład uszkodzeń oraz intensywności zużycia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies