Tytuł pozycji:
Proces kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku poprzez skuteczne wykorzystanie instrumentów konkurowania
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie procesu kształtowania przez przedsiębiorstwo określonej pozycji konkurencyjnej na rynku. Szczególną uwagę poświęcono instrumentom konkurowania, które są bezpośrednimi narzędziami zdobywania przez przedsiębiorstwa przewag na określonych rynkach, a w konsekwencji pożądanych pozycji konkurencyjnych. Świadomie kreowane i stosowane są środkami osiągania rynkowych celów strategicznych przedsiębiorstw. Podstawą opracowania były studia literatury przedmiotu, dotyczącej konkurencyjności przedsiębiorstw oraz problematyki aktywności rynkowej szczególnie młodych konsumentów, a także wyniki badań empirycznych przeprowadzonych przez autorkę.
The aim of this article is to present the process carried out by enterprises to form their competitive position on the market. The author focused especially on instruments of competing, which are direct instruments of gaining a competitive advantage on the market, and, as a consequence, desired competitive position. Deliberately created and implemented they are the means of reaching strategical, market targets of given enterprises. The article was written on the basis of literature studies concerning companies' competitiveness and issues connected with especially young consumers' activity on the market as well as on empirical studies carried out by the author.