Tytuł pozycji:
Doskonalenie procesów dystrybucji
Referat prezentuje wyniki badań empirycznych dotyczące doskonalenia procesów dystrybucji przez przedsiębiorstwa. Impulsy do zmian w procesach dystrybucji mają źródła zewnętrzne i wewnętrzne. Przedsiębiorstwa doskonaląc procesy dystrybucji stosują dwa rodzaje strategii (tj.: ciągłe doskonalenie procesu i przebudowa procesu) oraz wykorzystują różnorodne koncepcje i instrumenty zarządzania. Badania objęto więc sposób, celowość i częstotliwość dobru tych strategii, koncepcji i instrumentów zarządzania. Wyniki badań empirycznych pozwoliły na sformułowanie wniosków dotyczących skłonności i obszarów zmian w przedsiębiorstwach w obszarze procesów dystrybucji. Wskazane zmiany to odpowiedz przemysłu na coraz większą konkurencją na rynku dóbr i usług, coraz krótszym czasem Życia produktów i coraz szybsze tempo zmian innowacyjnych. W logistyce dystrybucji pojawiła się w konieczność uzyskania odpowiedzi na dwa zjawiska: narastającą komplikację i złożoność zadań oraz narastający nacisk na elastyczność przedsiębiorstwa.
The article presents the results of research into development od distribution processes. On the basis of the empirical research carried out, it can be argued that enterprises tend to develop distribution process. The impulses that lead to change have external and internal sources. Enterprises develop distribution processes using 2 types of strategies (continuous process development and process restructuring) and they use various management concepts and instruments.