Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie biopaliw transportowych w Polsce na tle UE. Część I. Wskaźniki i bariery wykorzystania biopaliw transportowych

Tytuł:
Wykorzystanie biopaliw transportowych w Polsce na tle UE. Część I. Wskaźniki i bariery wykorzystania biopaliw transportowych
Autorzy:
Kupczyk, A.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
biopaliwa transportowe
Unia Europejska
European Union
transport biofuel
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jedną z rozpatrywanych możliwości i szans rozwiązania problemu energii w transporcie stanowią biopaliwa transportowe, z trzema ich generacjami. Polska jest na etapie rosnącego wykorzystania pierwszej generacji biopaliw transportowych (bioetanol i biodiesel) i organizacji prac badawczo-rozwojowych w zakresie drugiej i trzeciej generacji. Obok trzech generacji biopaliw będą rozwijane generacje innych paliw alternatywnych (prognoza RENEW). Prace nad paliwami alternatywnymi mogą doprowadzić w konsekwencji do wyprodukowania różnymi metodami paliwa zgodnie z koncepcją rozwoju zrównoważonego, spełniającego trzy warunki: uzasadnienie ekonomiczne, uwzględnienie aspektów środowiskowych i akceptację społeczną. Paliwem, z którym wiąże się obecnie duże nadzieje jest wodór, produkowany zarówno w czystych technologiach wykorzystujących surowce kopalne jak i z surowców rolniczych czy odpadów komunalno-przemysłowych (biowodór).
One of considered possibilities and chances of solving the energy problem in the transport are transport bio-fuels of three generations. Poland is at the stage of increasing use the transport bio-fuels of first generation (bio-ethanol and bio-diesel) and organization of research and development works in the field of second and third generation. Except of three bio-fuel generations, the generations of other alternative fuels will be developed (forecast of renew) Works on the alternative fuels can result as a consequence in production of the fuel with the use of various methods, according to conception of sustainable development, fulfilling three conditions: economic substantiation, taking into account environmental aspects and social acceptance. The fuel, of great expectations now is the hydrogen, produced in clean technologies utilizing as fossil fuels, as agricultural row material or municipal/industrial wastes (bio-hydrogen) as well.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies