Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the influence of the city road network layout on traffic pollutants and noise emission with the established limit parameters on the example of Zabrze

Tytuł:
Analysis of the influence of the city road network layout on traffic pollutants and noise emission with the established limit parameters on the example of Zabrze
Autorzy:
Baryżewska, K.
Mazurkiewicz, M.
Ulbrich, R.
Data publikacji:
2003
Słowa kluczowe:
miasta
emisja zanieczyszczeń
zanieczyszczenia odkomunikacyjne
hałas
układ komunikacyjny
parametry brzegowe
system informacji geograficznej
city road network
noise emission
traffic pollutants emission
limit parameters
GIS
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
For the analysis of the influence of the city road network layout on the traffic pollutants and noise emission with the established limit parameters (the road network layout, traffic potentials) on the example of Zabrze, the authors used CIS to undertake the comparative analysis of the traffic risks. As Zabrze was chosen as a model city, the above assumption was implemented with the maximum use of GIS data that are kept in the Zabrze City Authorities files together with the input data provided by the company Przedsiębiorstwo Projektowo - Usługowe "INKOM" s.c. in Katowice. All the analyses made aimed at checking whether changes in the Zabrze road network would influence the emission of traffic pollutants and noise. Two time horizons were assumed - years 2015 and 2020. The study shows that the suggested method is appropriate for making comparative analyses of the traffic pollutants emissions. Due to the GIS and the analysis of the traffic and population data for the concerned road network made it possible to get a complete picture of the changes in process together with their spatial distribution.
Przy ocenie analizy wpływu kształtu układu drogowo-ulicznego miasta na emisję zanieczyszczeń odkomunikacyjnych i hałasu przy ustalonych parametrach brzegowych (kształt układu, potencjalny ruch uliczny) na przykładzie Zabrza wykorzystano możliwości, jakie daje System Informacji Geograficznej (GIS) w analizach porównawczych zagrożeń odkomunikacyjnych. Jako miasto modelowe wybrano Zabrze i powyższe założenie zostało zrealizowane dzięki maksymalnemu wykorzystaniu zasobów GIS, będących w posiadaniu Urzędu Miejskiego w Zabrzu oraz dzięki danym wejściowym udostępnionym przez Przedsiębiorstwo Projektowo-Usługowe INKOM s.c. w Katowicach. Zrealizowana praca wykazała przydatność zaproponowanej metody do przeprowadzenia analiz porównawczych przestrzennej emisji zanieczyszczeń odkomunikacyjnych. Zastosowanie w pracy systemu GIS oraz analiza baz danych o ruchu, ludności, sieci drogowo-ulicznej pozwoliły na uzyskanie całościowego obrazu zachodzących procesów z ich rozkładem przestrzennym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies