Tytuł pozycji:
Active Minimisation of Cumulated Load in the Drive Train by Dynamic Speed Flexible Operation
In electromechanical drive trains many processes cause stochastic loads with high amplitudes. This causes premature material fatigue, high thermal load on the asynchronous machine and load peaks in the mains. A novel control with rotational speed flexible operation (SC-control) was developed and tested based on the performance of shredding plants. The control is able to damp load peaks arising from the shredding process and thus to reduce the cumulative load in the drive train. A higher throughput was achieved while lowering the voltage fluctuations in the mains.
W elektromechanicznym zespołach napędowych wiele procesów wiąże się z występowaniem obciążeń stochastycznych o wysokich amplitudach. Powoduje to przedwczesne zmęczenie materiału, wysokie obciążenia termiczne maszyny asynchronicznej i szczytowe obciążenie sieci. Opracowane nowe sterowanie, z elastycznym działaniem prędkości wirowania (SC-sterowanie), zostało przetestowane w oparciu o działanie urządzenia rozdrabniającego. To sterowanie jest w stanie tłumić szczytowe obciążenia wynikające z procesu rozdrabniania i w ten sposób zmniejszyć łączne obciążenie zespołu napędowego. Osiągnięto wyższą wydajność przy jednoczesnym zmniejszenia wahań napięcia w sieci.