Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza właściwości dynamicznych estymatora silnika indukcyjnego MRASCC z jednoczesnym odtwarzaniem parametrów uzwojenia stojana

Tytuł:
Analiza właściwości dynamicznych estymatora silnika indukcyjnego MRASCC z jednoczesnym odtwarzaniem parametrów uzwojenia stojana
Autorzy:
Orłowska-Kowalska, T.
Dybkowski, M.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
silnik indukcyjny
sterowanie
estymator prędkości
parametry
sterowanie polowo zorientowane
induction motor
control
speed estimator
parameter
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przeanalizowano możliwości poprawy jakości odtwarzania prędkości kątowej silnika indukcyjnego za pomocą estymatora typu MRASCC [7] poprzez zastosowanie odtwarzania na bieżąco parametrów uzwojenia stojana. Opisano podstawy teoretyczne metody estymacji parametrów. Rozszerzony estymator prędkości i parametrów zastosowano w bezczujnikowym napędzie indukcyjnym ze sterowaniem polowo-zorientowanym. Szczególną uwagę zwrócono na jakość estymacji prędkości wirnika w różnych stanach pracy napędu, w tym przy bardzo niskich wartościach pręd-kości kątowej. Algorytm estymacji prędkości i parametrów silnika zaimplementowano w procesorze sygnałowym, wykorzystywanym do sterowania napędem. Przedstawiono wybrane wyniki badań eksperymentalnych.
In the paper the improvement of MRASCC speed estimator of the induction motor drive using the on-line stator resistance and reactance estimation concept is presented. The theoretical backgrounds of the identification method are presented. The developed extended speed and parameter estimator is applied in the sensorless induction motor drive with the direct field-oriented control. Special attention is focused on the rotor speed estimation quality in various operation conditions, especially in the low speed region. The rotor speed and stator parameter estimation algorithms are implemented in the DSP used in the control structure of the drive system. Chosen experimental results are demonstrated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies