Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena skuteczności systemu zarządzania jakością opartego na ujęciu procesowym

Tytuł:
Ocena skuteczności systemu zarządzania jakością opartego na ujęciu procesowym
Autorzy:
Kucińska, A.
Knosala, R.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
zarządzanie jakością
skuteczność
efektywność
ujęcie procesowe
quality management
efficiency
effectiveness
process management approach
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wdrożony w przedsiębiorstwie system zarządzania jakością powinien gwarantować: spełnię* nie oczekiwań klientów, utrzymanie stabilnego poziomu jakości oraz wzrost efektywności. Analizując wymagania związane z wdrażaniem zarządzania procesami w przedsiębiorstwie, należy zwrócić szczególną uwagę na pomiary, analizę i doskonalenie. Tylko wtedy, gdy można mierzyć, monitorować i analizować procesy, można nimi zarządzać. Obecnie w przedsiębiorstwach istnieje najczęściej zbyt mało obiektywnych, powszechnie dostępnych danych na temat efektywności, skuteczności i jakości poszczególnych procesów i ich elementów. Jeśli pomiary nie są prowadzone, niemożliwe jest doskonalenie działań składających się na proces. Dlatego konieczne jest zastosowanie narzędzia pozwalającego na ocenę stopnia realizacji zakładanego celu, do czego może posłużyć odpowiednio zaprojektowany zbiór miar i wskaźników.
System management of process has an increasing significance in Polish manufacturing companies. It is related both with the ISO requirements and with a constant need of increasing efficiency of the organization and quality of the products. Analysing the requirements related with introducing management processes in a company it is necessary to pay special attention to the necessity to measure, analyse and improve. Only when we can measure, monitor and analyse processes it is possible to manage them. If the measurements are not being done, it is impossible to improve activities which the process consists of. It is therefore necessary to apply an appropriate tool allowing to evaluate the level of achievement of the intended objective.The tools presented in the paper have been used in implementation of process management in a chosen company. The Balanced Scorecard measures efficiency of all organization. Process cards were used to provide their detailed characteristics including measure factors monitoring the level of realization of aims.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies