Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obraz Zielonej Góry w badaniach preferencji mieszkańców oraz studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego sporządzonych na podstawie map mentalnych

Tytuł:
Obraz Zielonej Góry w badaniach preferencji mieszkańców oraz studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego sporządzonych na podstawie map mentalnych
Autorzy:
Skiba, M.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
miasto
Zielona Góra
mieszkańcy miast
preferencje społeczne
mapa mentalna
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Istotnym warunkiem powodzenia każdego procesu inwestycyjnego jest uzyskanie akceptacji społecznej dla ewentualnych zmian w środowisku mieszkalnym człowieka. Jedną z dróg badania preferencji mieszkańców miast jest badanie map umysłowych wyrażających subiektywne relacje między obiektami i ich otoczeniem. Każdy, niezależnie czy identyfikuje się z miastem czy nie, poznaje i przyswaja sobie jego obraz. Interesującym jest nie tylko sam obraz miasta ale także proces jego przyswajania. Badanie atrakcyjności miasta jest jednym z działań marketingowych, jakie powinny być podstawą planu działań lokalnych samorządów aby zagospodarowana przestrzeń była nie tylko powodem dumy mieszkańców ale i stanowiła pole promocji i zarobkowania. Elementy urbanistyczne, które podlegają oglądowi w ocenie mieszkańca czy przybysza mogą różnić się od ocen profesjonalistów: urbanistów czy planistów przestrzennych.
In every investment the securing of public acceptance for possible changes in housing environment is a crucial factor. Mind Maps are on the means of investigation how the preferences of the tenants look like. The maps allow to determine the subjective relations between the objects and then- environment. Everyone, irrespective form identifying with the town or not is are being acquainted with the image of the town. What is the most interesting however is not the vision of the town but the process in which it is acquainted. The study of town's attractiveness is one of marketing activity that skould be considered by local authorities in order to render the developed areas not only something to be proud of for citizens but also an effective instrument in doing business there. In every town there are some particular elements existing that are judged and evaluated by the City's dwellers as well as the visitors. Each evaluation may differ from that one of professionals: town planners and architects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies