Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza rynku pracy dla absolwentów kierunków menedżerskich wyższych uczelni jako odzwierciedlenie trendu gospodarczego w latach 1998-2002 w Wielkopolsce

Tytuł:
Analiza rynku pracy dla absolwentów kierunków menedżerskich wyższych uczelni jako odzwierciedlenie trendu gospodarczego w latach 1998-2002 w Wielkopolsce
Autorzy:
Jasiak, A.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
rynek pracy
zatrudnienie
program dydaktyczny wyższych uczelni
zmiany gospodarcze
job market
employement
higher education
economic trends
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano charakterystykę, rynku pracy dostępnego dla studentów lub absolwentów wybranych wyższych uczelni poznańskich. Rynek ten podlega ciągłym zmianom, a jego zapotrzebowanie jest odzwierciedleniem sytuacji gospodarczej oraz informuje o stopniu nasycenia specjalistami w danej dziedzinie. Badanie wymagań stawianych przez pracodawcę przyszłym absolwentom pozwala na realizację potrzeb klientów uczelni w zakresie dostosowania programów nauczania specjalistów różnych dziedzin. Wiele uczelni kształci specjalistów na kierunkach o podobnych nazwach, różniących się jednak szczegółowym programem zajęć. Autorka zbadała oczekiwania firm wobec przyszłych pracowników na przykładzie kierunków studiów, na których kształceni są specjaliści w zakresie zarządzania i marketingu. Intencją analiz zaprezentowanych w artykule było porównanie trendu zmian gospodarczych regionu wielkopolskiego w ostatnich pięciu latach ze zmianami struktury rynku pracy.
The article describes the job market targeted by students and graduates of selected Pol-ish instirutions of higher education. The market is subject to constant fluctuations as de-mand therein closely follows trends in the economy at large. Job market demand indicates the extent to which the market has been saturated with specialists in particular fields. By anticipating the reąuirements that employers put to future graduates, one can redesign curricula in specific areasofspecialization tobest meetthe needsof universities' clients. Allhough the names of programs offered by institutions of higher leaming arę very much alike, significant differences can be found in their respective curricula. The author has studied the expectations of the business sector with respect to future employees by analyzing specific management and marketing programs. The author's purpose was to compare economic trends seen in the region of Wielkopolska in the last five years witb changes in the structure of the local job market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies