Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pomiar wiarygodności internetowych serwisów handlowych

Tytuł:
Pomiar wiarygodności internetowych serwisów handlowych
Autorzy:
Garnik, I.
Basińska, B.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
zarządzanie
wiarygodność
użyteczność
management
reliability
usability
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rozwój handlu internetowego jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów na tę formę dystrybucji towarów i usług. Z tego powodu zarządzanie witryną sklepu internetowego w celu zwiększenia jej wiarygodności, a co za tym idzie - konkurencyjności, jest ważnym zadaniem stojącym przed podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą w sieci. Celem niniejszej pracy było zaproponowanie nowej metody oceny wiarygodności serwisów WWW. Badanie przeprowadzono w grupie 225 osób (83% doświadczonych i 17% potencjalnych użytkowników serwisów handlowych). Zastosowano Skalę Wiarygodności Internetowych Serwisów Handlowych, która składała się z 28 kryteriów. Przeprowadzona analiza statystyczna wykazała istnienie 8 czynników przyporządkowanych do jednej z dwóch grup: jakości użytkowej (przejrzystość, użyteczność, bezpieczeństwo, elastyczność realizacji) oraz zawartości informacyjnej serwisu WWW (referencje, bogactwo informacji, niepro-fesjonalizm, anonimowość sklepu). Poziom rzetelności większości z nich był akceptowalny. Zaproponowana metoda oceny atrybutów kształtujących wiarygodność handlowej witryny WWW może być przydatna w profesjonalnym zarządzaniu sklepem internetowym.
The development of Internet trading is a response to customer's demand for this form of distribution of goods and services. Internet shop site management, in order to increase its credibility is an important task faced by economic actors in the network. The purpose of this study was to propose a new method to assess the reliability of retail Web sites. The study group comprised 225 persons (83% experienced and 17% of potential users of commercial services.) According to the assumpted theoretical model, Retail Website Credibility Scale consisted of 28 items loading up eight factors assigned to one of two groups: quality of use (transparency, usability, security, flexibility of accomplishment) and the information content of a website (references, a wealth of information, amateurism, the anonymity of the store). The reliability of most of the factors was at an acceptable level. The proposed method of assessing the credibility attributes of commercial websites may be useful in managing a professional on-line store.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies