Tytuł pozycji:
Edycja kosztów w programie ms project
Z powodu stałego nacisku na redukcję kosztów realizacji obiektów budowlanych zasadniczego znaczenia nabiera problem efektywnego zarządzania kosztami budowy. W tym celu coraz częstsze jest stosowanie harmonogramów budowlanych wzbogaconych o dane dotyczące kosztów użycia poszczególnych zasobów czy kosztów stałych. Połączenie w jednej bazie danych, jaką w tym wypadku stanowi harmonogram, informacji o planowanych terminach realizacji poszczególnych robót, stanie ich zaawansowania oraz danych o planowanych i ponoszonych kosztach pozwala na bieżąco śledzić i oceniać sytuację finansową budowy. Wykonanie takich obliczeń wymaga zastosowania specjalistycznych programów. Jednym z nich jest MS Project, jednak w programie tym istnieje wiele różnych metod definiowania kosztów i w zależności od rodzaju harmonogramu, specyfiki robót i angażowanych zasobów, koszty ich użycia można zdefiniować na kilka różnych sposobów. W artykule wskazano na różne sposoby definiowania kosztów oraz zalety i wady tych rozwiązań.
At the turn of the last few years there is a tendency to collect the largest possible amount of information in one place to easily review, edit and update them. For schedules, in this case of building works we can see the increasing tendency to use of special programs such as MS Project. In this program, you can specify both the timing of individual tasks but also define and assign different types of costs. After defining the base, you can track the progress and status of completion the schedule.