Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tożsamość i wizerunek dużego miasta wobec międzynarodowej mobilności osób dobrze wykształconych. Przykład Łodzi w oczach studentów łódzkich uczelni

Tytuł:
Tożsamość i wizerunek dużego miasta wobec międzynarodowej mobilności osób dobrze wykształconych. Przykład Łodzi w oczach studentów łódzkich uczelni
Autorzy:
Sokołowicz, M. E.
Boryczka, E. M.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
wizerunek miasta
tożsamość
kapitał ludzki
mobilność ludności
image of big city
identity
human capital
mobility
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesne miasta cechuje coraz większa podatność na zjawiska zachodzące w ich bliższym i dalszym otoczeniu. Największe znaczenie wydaje się mieć zjawisko globalizacji gospodarki, a przede wszystkim zwiększona mobilność kapitału oraz ludzi. Miasta zaczynają konkurować o przyciągnięcie czynników najbardziej atrakcyjnych z punktu widzenia ich rozwoju. Do takich czynników należy zaliczyć między innymi kapitał ludzki, uosabiany w grupie osób najlepiej wykształconych i najbardziej kreatywnych. Innymi słowy, miasta konkurują, niemal bezpośrednio, o kapitał ludzki, a współcześnie o ich konkurencyjności decydują czynniki niepowtarzalne dla konkretnych miejsc - przywiązanie do miasta, zaufanie, specyficzna historia, architektura, tożsamość, marka i wizerunek. Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników dwóch edycji badań marketingowych poświęconych wizerunkowi i tożsamości Łodzi, przeprowadzonych w odstępie czterech lat wśród studentów największych łódzkich uczelni publicznych. W artykule zaprezentowano jak bardzo studenci oraz przyszli absolwenci, jako jedna z najbardziej mobilnych grup społecznych, utożsamiają się z miejscem swojego studiowania, jakie elementy łódzkiej przestrzeni wpływają na ich miejską tożsamość oraz jak tożsamość i wizerunek Łodzi warunkują ich decyzje o pozostaniu lub opuszczeniu miasta po zakończeniu studiów.
Contemporary cities are more and more open on its economical, social and cultural environment. They are especially susceptible to the processes of globalization, exemplified, among others, by growing capital and human mobility. In these circumstances, cities compete almost directly for valuable human capital and doing so, concentrate more and more often on such intangible aspects, like: attachment to the city, trust, specific history, architecture, identity, brand and image. The aim of this paper is to present the results of two editions of marketing research, conducted in four-years-period among students in the biggest public universities in Łódź. It presents how the students - nearly future alumni, as one of the most mobile social groups, identify with the city of Łódź. It examines which elements of city space influence this identity mostly and how the image of this city affects their decision about staying here or leaving. The dynamic approach is an additional advantage of its research, since it helps to capture changes in the perception of the city over the past five years.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies