Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie temperatury w sprzężeniu elementów tocznych

Tytuł:
Badanie temperatury w sprzężeniu elementów tocznych
Autorzy:
Ferenc, Z.
Koziarski, Cz.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
tarcie toczne
przyrost temperatury
stan naprężeń
termosprężystość
poślizg
rolling friction
increase of temperature
stress state
thermo elasticity
slip
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy określono na wstępie cel i zakres badań. Następnie opisano konstrukcję i sposób działania stanowiska badawczego oraz wyniki badań wstępnych wykonanych w celu ustalenia zakresu parametrów w badaniach zasadniczych. Polegały one na pomiarze maksymalnej temperatury na czołowej powierzchni walcowego koła gumowego współpracującego raz z kołem tarczowym wykonanym ze stali, a dwa wykonanym ze szkła organicznego. Badania przeprowadzono przy różnych siłach docisku oraz różnych prędkościach obrotowych, jak i położeniach środka pola styku w stosunku do położenia punktu tocznego. Wnioski z badań wyciągnięto po każdym cyklu badań. Pracę kończy podsumowanie, w którym przedstawiono refleksje z całych badań przyrostów temperatur na krawędzi styku elementów tocznych.
The paper defines in its introduction the purpose and scope of the research. The design and operation of a test stand was described together with the preliminary results carried out to determine a range of parameters for the main experimental work. The preliminary testing consisted in the measurement of the maximum temperature on the frontal cylindrical surface of a rubber wheel bearing against (1) a disk wheel made from steel and then (2), a wheel made of organic glass. The testing was carried out at different values of the normal force, different values of the rotational speed, and different position of the centre of contact with respect to the position of the rolling point. Conclusions from the testing were being carried out after each stage of testing had been completed. The study ends with a comprehensive summary discussing the whole experimental work concerning temperature phenomena at the edge of contact of rolling elements.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies