Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Deformacje obudowy betonowej szybu spowodowane drążeniem przecinki wlotu wentylacyjnego

Tytuł:
Deformacje obudowy betonowej szybu spowodowane drążeniem przecinki wlotu wentylacyjnego
Autorzy:
Kleta, H.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
drążenie przecinki wlotu wentylacyjnego
uszkodzenia betonowej obudowy szybu
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W związku z budową poziomów wydobywczych drążone są przecinki do szybów w celach połączeń wentylacyjnych. Ich drążenie prowadzone jest przy założeniu normalnej pracy szybu. Uszkodzenia obudowy betonowej szybu w sąsiedztwie przewidywanego przebicia przecinki wentylacyjnej do szybu mogą być spowodowane niekorzystnym rozkładem naprężeń w obudowie, niewystarczającym jej wzmocnieniem na poziomie wykonywanej przecinki, wpływem urabiania skał materiałami wybuchowymi w drążonej przecince itp. Drążenie przecinki, o czym mowa w artykule, wymaga nie tylko odpowiednio nośnej i wytrzymałej obudowy połączenia z szybem, ale przede wszystkim pełnego rozpoznania i przyjęcia założeń projektowych, opartych na wynikach pomiarów grubości i wytrzymałości obudowy szybów oraz oceny ich stanu technicznego.
In connection with the construction of mining levels cross-cuts are drilled to shafts for ventilation connections. Their excavation works are carried out as-suming normal operation of the shaft. Damage to the concrete lining of the shaft in the vicinity of the expected breakthrough of a ventilation cross-cut to the shaft may be due to unfavorable distribution of stresses in the lining, its inadequate reinforcement at the level of the executed cross-cut, the impact of mining of rocks with the use of explosives in the executed cross-cut, etc. Driving of a cross-cut, as referred to in the article, requires not only properly supporting and durable lining of at its juncture with the shaft, but above all the full exploration and acceptance of design assumptions, based on measurements of the thickness and strength of the shafts' lining and the assessment of their technical condition.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies