Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

W poszukiwaniu rzeczywistej skali oceny właściwości przeciwpoślizgowych opon samochodowych i nawierzchni drogowych

Tytuł:
W poszukiwaniu rzeczywistej skali oceny właściwości przeciwpoślizgowych opon samochodowych i nawierzchni drogowych
Autorzy:
Szwabik, B.
Pokorski, J.
Data publikacji:
2000
Słowa kluczowe:
opony
przyczepność opon samochodowych
metody badań opon samochodowych
metody badań nawierzchni drogowych
tyres
friction of vehicle tyres
testing methods of vehicle tyres
testing methods of road pavements
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zaprezentowano wyniki badań kilku wybranych opon dostępnych na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem dynamicznych charakterystyk przyczepności wzdłużnej typu ľ = f(s) (współczynnik przyczepności w funkcji poślizgu względnego). Badania prowadzono posługując się polskim zestawem pomiarowym SRT-3. Znajomość charakterystyk przyczepności wzdłużnej ľ = f(s), odpowiadających przejściowej, dynamicznej fazie hamowania koła pomiarowego, pozwala na pełniejsze określenie wpływu różnego rodzaju czynników - zarówno konstrukcyjnych, technologicznych, eksploatacyjnych, jak i atmosferycznych - na właściwości przeciwpoślizgowe badanych opon samochodowych i nawierzchni drogowych, niż wyniki pomiarów wykonanych przy ustalonej wartości poślizgu, jak to ma najczęściej miejsce.
Test results of a few commercial tyres have been presented, taking into special consideration dynamic characteristics of longitudinal friction of ľ = f(s) type (friction coefficient as a function of relative slip). The tests have been carried out using the Polish tester unit SRT-3. Knowledge of longitudinal friction characteristics ľ = f(s) relating to transition, dynamic phase opf measuring wheel braking, allows to the fuller extent to determine the influence of various kind of factors - constructional, technological, operational as well as atmospheric ones - on anti-skid properties of vehicle tyres and road pavements. It gives wider picture than the test results carried out with the fixed slip value, as takes place the most often.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies