Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Możliwości recyklingu zmielonych opon z zastosowaniem trans-polioktenameru

Tytuł:
Możliwości recyklingu zmielonych opon z zastosowaniem trans-polioktenameru
Autorzy:
Diedrich, K.M.
Burns, B.J.
Data publikacji:
2001
Słowa kluczowe:
trans-polioktenamer (TOR)
guma oponowa mielona
GTR
asfalt modyfikowany
trans-polyoctenamer (TOR)
ground tyre rubber (GTR)
asphalt modified
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Specyficzne właściwości chemiczne trans-polioktenameru (TOR) ułatwiają powlekanie w prosty sposób powierzchni zmielonych odpadów gumowych, np. zmielonej gumy oponowej (GTR). Miał gumowy modyfikowany tą metodą, dodawany jako napełniacz do mieszanek gumowych powoduje znacznie mniejsze pogorszenie właściwości fizycznych wulkanizatów niż miał niemodyfikowany. Przedyskutowano parametry odpadów gumowych, które wywierają wpływ na właściwości wyrobów gumowych. Nowy sposób użycia modyfikatora TOR, tj w połączeniu z GTR znalazł zastosowanie w wytwarzaniu asfaltu. Zużycie GTR do napełniania asfaltu wzrasta z roku na rok. Stosunkowo małe ilości TOR poprawiają dyspersję GTR w asfalcie i powodują wiązanie GTR z asfaltem. Ponadto TOR bardzo znacznie obniża kleistość mieszaniny asfaltowej spowodowaną dodatkiem GTR, co pozwala na wcześniejsze zagęszczanie asfaltu na stalowych i gumowych walcarkach, a możliwość stosowania wyższej temperatury powoduje wyraźne skrócenie czasu trwania procesu. Wiązanie cząstek gumy z asfaltem za pomocą TOR wpływa korzystnie na właściwości fizyczne nawierzchni gumowo-asfaltowych i chroni je przed przedwczesnym pekaniem oraz ogranicza podatność na tworzenie kolein i pofałdowań.
The particular chemical properties of trans-Polyoctenamer (TOR) facilitate the coating of the surface of ground rubber waste, e.g. Ground Tyre Rubber (GTR), by a simple technique. A ground rubber, modified in this way, can be added as filler material to virgin rubber compounds and causes less deteriorated physicals of the vulcanizates than uncoated rubber waste does. Alternatively, the modified ground rubber can be directly molded into new rubber compounds. The parameters of the rubber waste which influence the final properties of the rubber goods will be discussed. A new application of TOR in connection with GTR is found in asphalt production. Every year GTR is used in greater amounts in rubberized asphalt. Small amounts of TOR result in a better dispersion of the GTR and it crosslinks the GTR to the asphalt. In addition, the TOR drastically reduces the tackiness of the mixture caused by the GTR addition. This allows an earlier compacting of the asphalt with steel and rubber roll at higher temperatures and saves a lot of working time. This ability of the TOR to crosslink the GTR to the asphalt provides a rubberized matrix in the asphalt paving that prevents premature cracking, rutting and shoving

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies