Tytuł pozycji:
Zintegrowane systemy zarządzania jako narzędzie wspierające logistykę marketingową w przedsiębiorstwie
Warunki w jakich działają współczesne firmy wymuszają konieczność stosowania w praktyce nowoczesnych rozwiązań organizacyjno-informatycznych - Zintegrowanych Systemów Zarządzania. Znaczenie marketingu w procesach związanych z logistyką - głównie z zaopatrzeniem i dystrybucją nie podlega dyskusji, mówi się wręcz o logistyce marketingowej (czy marketingu logistycznym). Mechanizmy, jakie oferują w swych strukturach nowoczesne systemy zintegrowane mogą znakomicie uprościć i przyspieszyć prace, związane z logistyką marketingową, dając wgląd w aktualne, rzetelne dane i informacje dotyczące firmy. Już najprostsze i najtańsze systemy dostarczają ciekawych zestawień i analiz, pomagających podjąć właściwe decyzje we właściwym czasie. ZSZ ewoluują w kierunku systemów inteligentnych. Ich jakość i przydatność rośnie wraz ze stosowaniem zaawansowanych systemów wspomagania decyzji, czy systemów ekspertowych. Należy oczekiwać, że rzeczywistością nowej ekonomii będzie zarządzanie logistyką ( w tym logistyką marketingową), prowadzone znad komputerowego monitora.
A competitive business environment compels companies to implement new organisation and information systems - Management Support Systems (MSS). These systems, more and more common in Polish companies, offer a new quality of management. MSS are successfully employed in marketing logistics. They simplify and accelerate the workings of logistics departments by affording access to timely and true information about the entity. The possibilities offered by MSS systems that might be of use in the marketing logistics sector, result from the tools employed by them, i.e., - wide-ranging analyses and cross-section charts; - Decision Support Systems and Expert Systems. It might be expected that in the reality of new economies, logistic management (marketing logistics included) will be conducted through a monitor of a computer.