Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Transient thermal states of double squirrel-cage motor

Tytuł:
Transient thermal states of double squirrel-cage motor
Autorzy:
Mróz, J.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
silniki indukcyjne
silniki dwuklatkowe
pole temperatury
induction motors
thermal field
double squirrel-cage motor
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Experiences connected with using of double squirrel-cage motors confirm the cases of switching the motor directly on full power voltage when rotor is blocked (mills, coal combines). In such circumstances, the starting cage may be exposed to the risk of damage in result of heating of windings and occurrence of damaging mechanical stresses. 3D model of double squirrel-cage motor with cage consisting of bars will be presented in this paper. The model enables the analysis of thermal states with application of elementary balances during start-up, during repeated next start-up, in case of blocked rotor and during short time after disconnection of motor because of unsuccessful start-up. Results of calculation simulations have been compared with the measurements results achieved with blocked rotor.
Doświadczenia eksploatacyjne silników indukcyjnych dwuklatkowych potwierdzają przypadki załączeń silnika bezpośrednio na pełne napięcie sieci w warunkach zablokowanego wirnika (młyny, kombajny węglowe). W tych warunkach może dojść do narażenia klatki rozruchowej silnika na uszkodzenie wskutek nagrzania uzwojeń i wystąpienia niszczących naprężeń mechanicznych. W niniejszej pracy zostanie przedstawiony model 3D silnika indukcyjnego dwuklatkowego z klatką prętowaną umożliwiający analizę stanów termicznych metodą bilansów elementarnych, w czasie rozruchu, przy ponownych, kolejnych rozruchach, przy zablokowanym wirniku oraz w krótkim czasie po odłączeniu silnika po nieudanym rozruchu. Wyniki symulacji obliczeniowych zestawiono z wynikami pomiarów przy zablokowanym wirniku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies