Tytuł pozycji:
Wspomaganie decyzji w marketingu wirusowym
Przedstawione w artykule uwarunkowania związane z rozwojem sieci społecznych w Internecie wpływają na marketing elektroniczny i determinują ewolucję modeli komunikacji marketingowej, które stanowią formę pośrednią miedzy komunikacja masową i spersonalizowaną. Oddziaływanie nowych koncepcji powoduje weryfikację podejść marketingowych i ich adaptację do nowych warunków i możliwości. Stymuluje to rozwój nowych kierunków badawczych i wymaga innego spojrzenia na potrzeby użytkowników, które zmieniają się wraz ze zmianą oczekiwań i sposobem funkcjonowania aplikacji. Przedstawione w artykule obszary i rozwiązania w zakresie dopasowanie przekazu do preferencji odbiorcy wskazują na możliwości usprawnień istniejących aplikacji poprzez wprowadzenie systemów analiz powiązań sieciowych, co może wpłynąć na podniesienie skuteczności kampanii marketingowych realizowanych z wykorzystaniem mediów elektronicznych.
This article presents the areas of viral marketing applications and impact of social network analysis on marketing and integrated communication in interactive environment such as Internet. Presented ideas are related to social networks and new data structures usage in advertising servers and emission systems for viral marketing purposes that can be used for campaign optimization and content personalization.