Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O pewnych metodach ilościowych w badaniach marketingowych

Tytuł:
O pewnych metodach ilościowych w badaniach marketingowych
Autorzy:
Mikuś, J.
Data publikacji:
1998
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zaproponowano pewną metodę ilościową analizy procesu decyzyjnego konsumenta na rynku dóbr trwałego użytku. W szczególności traktując ten proces jako łańcuch Markowa, wyznaczono prognozę potencjalnych udziałów nabywców w różnych stadiach decyzyjnych. Rozważono również problem zarządzania procesem decyzyjnym, przyjmując jako kryterium jego optymalności minimum wartości oczekiwanej kosztu całego procesu. Przedstawione propozycje ilościowego badania procesu decyzyjnego zilustrowano przykładami numerycznymi.
A certain quantitative method of the analysis of the decision process of the consumer on the market of durable good is suggested. In particular, by supposing this model to be a Markov chain, a forecast of the potential participation of the buyers in various decision stages is found. The problem of managing the decision process is also considered, assuming the minimum of the expected value of the cost of the whole process as the criterion of its optimality. The presented proposals of a quantitative examination of the decision process are illustrated with numerical examples.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies