Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiany parametrów indukcyjnych w jednofazowym silniku indukcyjnym z pomocniczym uzwojeniem kondensatorowym z uwzględnieniem nasycenia obwodu magnetycznego

Tytuł:
Zmiany parametrów indukcyjnych w jednofazowym silniku indukcyjnym z pomocniczym uzwojeniem kondensatorowym z uwzględnieniem nasycenia obwodu magnetycznego
Autorzy:
Makowski, K.
Data publikacji:
2000
Słowa kluczowe:
elektrotechnika
pole elektromagnetycznejednofazowe
silniki indukcyjne
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono sposób określania parametrów indukcyjnych modelu obwodowego d-q jednofazowego silnika indukcyjnego z pomocniczym uzwojeniem kondensatorowym w połączeniu z wyznaczaniem magnetostatycznego pola w przekroju poprzecznym silnika. W obliczeniach rozkładu pola uwzględniono charakterystyki magnesowania rdzenia silnika i wału, stosując metodę elementów skończonych. Prądy uzwojeń stojana oraz prądy w prętach klatkowego uzwojenia wirnika zostały wyznaczone na podstawie harmonicznego modelu d-q i stanowią wymuszenia w modelu polowym silnika. Stosując metodę strumieni sprzężonych w określaniu indukcyjności, obliczono indukcyjności własne i wzajemne uzwojeń stojana oraz wirnika w osiach d-q. Przedstawione zostały zmiany poszczególnych parametrów indukcyjnych w całym zakresie prędkości obrotowej silnika z uwzględnieniem nasycenia obwodu magnetycznego.
The circuit-field procedure for calculation of inductance parameters of d-q model of single-phase capacitor induction motor has been presented based on flux linkage method for evaluation of inductance. Stator winding currents and rotor bar currents have been determined by a d-q harmonic model of single-phase induction motors. For computation of electromagnetic field in cross-section of the motor the finite element method has been applied. Calculation of inductance parameters of windings have been carried out with taking into account saturation of magnetic core of the motor. Changes of self and mutual inductance of stator and rotor winding for whole range of rotational speed of the motor have been presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies