Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hamulce cierne - Współczesne problemy badawcze i konstrukcyjne

Charakterystyki tribologiczne hamulcowych węzłów ciernych zależą od wewnętrznej budowy ich elementów. W procedurze optymalizacji składu materiałów ciernych uwzględnia się procentowy udział komponentów, ich kształt, orientację i rozkład. W pracy przedstawiono w zarysie aktualne zagadnienia dotyczące doboru składu materiałów ciernych oraz optymalizacji konstrukcji elementów hamulców ciernych z wykorzystaniem teorii niestabilności termosprężystej, jak również numerycznych metod analizy drgań samowzbudnych w układach ciernych.
The performance of friction materials is determined by the selection of constituents their relative volume fractions, and their shape, orientation and distribution. This paper discusses the application of optimization techniques loading to optimal composite designs. In second part the paper describes posible directions of the termoelastic instability model enhancement to include the effects of brake elements stiffness, thickness and the pad length. The paper presents a review on brake noise and vibration.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies