Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przenośniki krzywoliniowe w górnictwie odkrywkowym - rozwiazania i wyniki eksploatacyjne

Tytuł:
Przenośniki krzywoliniowe w górnictwie odkrywkowym - rozwiazania i wyniki eksploatacyjne
Autorzy:
Murzyński, Z.
Majakowski, A.
Wiśniewski, B.
Wójcicki, H.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
kopalnia odkrywkowa
węgiel brunatny
przenośnik taśmowy
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przenośniki taśmowe z trasą krzywoliniową w płaszczyźnie poziomej, stosowane są w technice transportu materiałów masowych od ponad trzydziestu lat. Pozwalają one na zmniejszenie liczby stacji napędowych i przesypów oraz są stosowane tam, gdzie występują trudności z lokalizacją stacji, np. w terenie o gęstej zabudowie lub w terenie z utrudnionym dojazdem do stacji a także w celu wyeliminowania uciążliwości stacji dla środowiska. W 1997 roku, w KWB "Turów" SA, zbudowano przenośnik z trasą krzywoliniową, utworzony z dwóch przenośników, w pierwotnym projekcie odchylonych od siebie o ok. 7,5°. Celem rozwiązania było wyeliminowanie jednej stacji i zmniejszenie kosztów budowy. W ramach opracowanego w POLTEGORZE-projekt Sp. z o.o. projektu tego przenośnika opracowano metodę i program obliczeniowy. Próby ruchowe przenośnika potwierdziły poprawność przyjętego modelu obliczeniowego. W referacie przedstawiono rozwiązania projektowe przenośnika i wyniki jego eksploatacji.
The belt conveyors with curve-going route in horizontal plane have been used in the bulk materials handling technique for more than thirty years. They make it possible to reduce a number of drive stations and transfer points and are used wherever difficulties are encountered regarding location of these stations, f. ex., in a densely built-up area, or in areas where access to drive stations is difficult and also, to avoid nuisance caused by these stations for the environment. In 1997, a curve-going conveyor was built in Turow Lignite Surface Mine as combined from primarily designed two conveyors positioned one relative to the other at abt. 7,5°. The aim of this solution was to eliminate one station and make the construction less cost expensive. Based on the design of this conveyor made in POLTEGOR-engineering Ltd., method and computational software has been developed. The performance tests have proved the correctness of computial model. The paper presented design options of the conveyor and results of its operation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies