Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategiczne partnerstwo w sieci przedsiębiorstw źródłem przewagi konkurencyjnej.

Tytuł:
Strategiczne partnerstwo w sieci przedsiębiorstw źródłem przewagi konkurencyjnej.
Autorzy:
Kreft, Z.
Mokwa, Z.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
przedsiębiorstwo sieciowe
partnerstwo strategiczne
przewaga konkurencyjna
rynkowe czynniki konkurencyjności
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Założenia teoretyczne dowodzą, a praktyka firm zdobywających przewagę konkurencyjną wskazują na dużą skuteczność wielostronnych związków międzyorganizacyjnych na zasadach powiązań sieciowych. Szczególną rolę odgrywają związki oparte na zasadach więzi poziomych tworzących sieć równorzędnych partnerów, a na wyższym poziomie integracji określanych jako partnerstwo strategiczne. Stąd głównym celem artykułu było dowodzenie (oparte na pilotażowych badaniach autorów), które czynniki konkurencyjności dają przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwom zgrupowanym na zasadzie strategicznego partnerstwa.
Both theory and practice indicate that contemporary companies areate competitive advantage based on network. The horizontal relations which create network of equal partners are very important, especially on the higher level of integration, called strategic partnership. In the paper authors indicated functors influencing competitive advantage of companies performing as strategic partnership.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies