Tytuł pozycji:
Obwodowe i polowo-obwodowe modelowanie silnika synchronicznego z magnesami trwałymi i rozruchem bezpośrednim
Porównano wyniki obliczeń dla silnika synchronicznego z magnesami trwałymi oraz rozruchem bezpośrednim uzyskane metodami polowo-obwodową oraz obwodową. Każdą z tych metod obliczono charakterystyki rozruchowe oraz statyczne charakterystyki momentu obrotowego i prądu silnika w zależności od prędkości obrotowej. Ponadto wyznaczono charakterystyki eksploatacyjne silnika tzn. zależności prądu, współczynnika mocy oraz sprawności od mocy oddawanej. Wykonano również analizę kształtu prądu pobieranego przez silnik przy obciążeniu znamionowym.
This paper compares two methods of modeling of Line Start Permanent Magnet Synchronous Motor (LSPMSM). The field-circuit and circuit models of LSPMSM are presented. Main starting properties were obtained on the basis of studied analysis methods. Static characteristics of torque and current versus speed are shown. Full load characteristic of current, power factor and efficiency is also presented. There were carried out transient simulations including time response of torque, speed and phase current during start up. Harmonic analysis of phase current at full load was also investigated.