Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Development of freight rates in Polish road transport - can Polish forwarders compete on price with German fowarders?

Tytuł:
Development of freight rates in Polish road transport - can Polish forwarders compete on price with German fowarders?
Autorzy:
Platje, J.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
transport drogowy
Polska
konkurencja cenowa
road transport
Poland
price competition
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents research on the development of freight rates in Polish road transport in the next few years. This is very relevant for competition with German companies, as Polish road carriers possess almost 90% of the "Poland-Germany" and "Germany-Poland" transport market. Discussed are the reasons for and level of cost advantage, as well as factors influencing costs in road freight transport (e.g. wages, depreciation, maintenance, taxes, elimination of border controls with Germany, EU regulations and standards, technology, cabtage, human capital). It is concluded that it can be expected that, leaving highly volatile fuel prices out of consideration, during the next couple of years Polish road carriers are likely to keep their cost advantage compared to their German competitors.
Artykuł ten przedstawia badania dotyczące rozwoju stawek przewozowych w polskim transporcie drogowym w ciągu kilku kolejnych lat. Ma to ścisły związek z konkurencją ze strony firm niemieckich, ponieważ polscy przewoźnicy posiadają niemal 90% rynku transportowego w kierunkach Polska-Niemcy i Niemcy-Polska. Dyskusji poddano przyczyny oraz poziom przewagi kosztowej, jak również czynniki wpływające na koszty w transporcie drogowym (np. płace, deprecjacja, konserwacja, podatki, likwidacja kontroli granicznej na granicy z Niemcami, przepisy i standardy Unii Europejskiej, technologia, kabotaż, kapitał ludzki). Na podstawie wniosków można oczekiwać, pomijając wysoce niestabilne ceny paliw, że w ciągu kilku następnych lat polscy przewoźnicy drogowi najpewniej utrzymają przewagę kosztową w porównaniu do firm konkurencyjnych z Niemiec.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies