Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An iterative programmable graphics process unit based on ray casting approach for virtual endoscopy system

Tytuł:
An iterative programmable graphics process unit based on ray casting approach for virtual endoscopy system
Autorzy:
Yuan, F.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
virtual endoscopy
linear interpolation
medical image processing
graphics process unit (GPU)
ray casting
isosurface
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, a fast graphics process unit (GPU) based ray casting algorithm is presented to improve image quality. A linear interpolation is used to estimate the intersection between a ray and isosurfaces. Thus, resampling artefacts is greatly reduced and the performance is not influenced. An iterative estimation is presented to further improve image quality. According to the distance the ray goes across, z values in the z-buffer are modified to implement hiding of hybrid scenes. Experimental results show that the algorithm can produce high quality images at interactive frame rates and implement hiding of hybrid scenes very well.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies