Tytuł pozycji:
Analiza procesu kształcenia z zakresu geomatyki w ramach Studiów Podyplomowych Geodezji Numerycznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
Celem niniejszej pracy, obok przedstawienia istoty Studiów Podyplomowych Geodezji Numerycznej jest przeanalizowanie zmian zachodzących w trakcie 10-letniej ich działalności. W ciągu tych lat zmieniała się szczegółowa tematyka zajęć w oparciu o rozwój technologii geoinformatycznych i pomiarowych. Dotychczas Studia Podyplomowe Geodezji Numerycznej wypromowały 173 absolwentów (osoby te uzyskały zaliczenie przedmiotów oraz wykonały pracę dyplomową i zdały egzamin końcowy w ramach obrony tej pracy). Dane o absolwentach zawarte w zgromadzonej dokumentacji sekretariatu Studiów, przeniesione do formy elektronicznej, stanowią przedmiot naszych analiz oraz okazały się być szczególnie wartościowym materiałem badawczym. W oparciu o zgromadzone i odpowiednio opracowane dane zrealizowano główny cel pracy, którym jest przedstawienie charakterystyki absolwentów i uchwycenie zachodzących zmian w kształceniu na Studiach Podyplomowych Geodezji Numerycznej w przeciągu 10 lat ich działalności.
Post-graduate studies of digital geodesy at the Faculty of Geodesy and Land Management of the University of Warmia and Mazury in Olsztyn focus on education in new technologies of surveying. The studies are dedicated to government and self-government administration employees. The paper presents the curriculum resulting mainly from: m progress in surveying and GIS technology, m new requirements of administration, m implementation of INSPIRE Directive and ISO/TC 211standards. University teachers and employees of geodetic administration and of the companies involved in geoinformation constitute the teaching staff. In effect, students have opportunity to gain both practical and theoretical knowledge. The paper presents also the profile of students: their background, age, occupation and localization.