Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simulation studies of sensorless current control of AC/DC/AC converter-fed induction motor based on sliding-mode observers

Tytuł:
Simulation studies of sensorless current control of AC/DC/AC converter-fed induction motor based on sliding-mode observers
Autorzy:
Knapczyk, M.
Pieńkowski, K.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
induction motor
AC/DC/AC converter
sensorless comrak sliding-mode virtual grid flux observer
sliding-mode rotor flux and speed observer
przekształtnik AC/DC/AC
silnik indukcyjny
obserwator ślizgowy
sterowanie bezczujnikowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the sliding-mode observer-based sensorless control of an ac adjustable speed drive with induction motor, voltage-source inverter and reversible AC/DC line-side converter. The sensorless control is applied to the AC/DC and DC/AC converter confining the number of the used transducers and eliminating the rotor speed direct acquisition. The analysis of the proposed drive system based on the numerous computer simulations is carried out and its results are presented. The virtual grid flux vector estimated in the sliding-mode observer yields robustness against the line voltage distortions. In result, its angular position does not depend on the grid conditions. The rotor flux and speed observer provides insensitiveness to certain extend of the fluctuations of the motor parameters. The proposed sensorless control of the double-sided converter provides four-quadrant operation of the induction drive at the acceptable computational effort and thus at inexpensive costs of its hardware realization.
Artykuł prezentuje wyniki badań symulacyjnych bezczujnikowego układu sterowania przekształtnikiem dwustronnym AC/DC/AC z silnikiem indukcyjnym klatkowym z zastosowaniemobserwatorów ślizgowych. Wprowadzono estymację zmiennych stanu po stronie przekształtnika sieciowego i przekształtnika silnikowego w celu zminimalizowania liczby niezbędnych czujników pomiarowych i wyeliminowania przetwornika prędkości kątowej wału. Przedstawiono i omówiono wybrane wyniki badań symulacyjnych proponowanego układu napędowego oparte na obliczeniach uwzględniających częstotliwość działania rzeczywistej jednostki sterującej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies