Tytuł pozycji:
Website visualisation as an aspect of on-line marketing
The effective internet marketing aimed at Internet users should take into consideration their characteristic features and peculiarity. As the dominant group among internet users are young, well educated and living in cities people, the marketing aimed at them should be modem. Is that really so? The more dynamic and aggressive does the Internet marketing get, the less attractive, the more void of individualism and the less adapted to the potential buyers group of young active and well educated people does the promotion of on-line stores get, as the analysis of such shops and their goods is going to show.
Dominującą grupę użytkowników stanowią osoby młode, dobrze wykształcone i mieszkańcy dużych miast. Dlatego marketing do nich skierowany powinien być nowoczesny. Czy tak jest w rzeczywistości? W artykule przeanalizowano strony internetowe sklepów sieciowych w branżach w których najczęściej dokonywane są zakupy. Analiza wykazała, iż marketing w sieci jest coraz bardziej dynamiczny, jednak promocja sklepów internetowych i produktów dostępnych za ich pośrednictwem jest mało atrakcyjna, pozbawiona indywidualizmu i nie dopasowana do grupy potencjalnych nabywców.