Tytuł pozycji:
Strategia akwizycji w zarządzaniu otwartym funduszem emerytalnym
Jednym z kluczowych obszarów zarządzania funduszami emerytalnymi jest strategia akwizycji, posiadająca zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia sukcesu na rynku. Artykuł prezentuje strategie akwizycji OFE w kontekście problematyki zarządzania personelem, jako najistotniejszy element strategii dystrybucji funduszy (w ujęciu marketingu-mix) oraz jako element komunikacji rynkowej. Przedstawiono w nim niektóre aspekty realizacji strategii akwizycji przez PTE, ich skuteczność, oraz przewidywania rozwoju, wykorzystując m.in. wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na analizowanym rynku przez Katedrę Badań Marketingowych AE w Poznaniu.
Canvassing strategies seem to be one of the significant area of management of open pension funds (OFE), which highly determine their success in the market. The paper presents various canvassing strategies applied by OFE as a crucial element of personnel management, distribution strategies (within marketing-mix) and market communications, as well. The effectiveness of a certain applied strategy is discussed and evaluated. The analyses is mainly based on results of the research, conducted by the Marketing Research Department of the Poznan University of Economics.