Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aircraft ditching: a free surface/free motion problem

Tytuł:
Aircraft ditching: a free surface/free motion problem
Autorzy:
Streckwall, H.
Lindenau, O.
Bensch, L.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
wodowanie samolotu
obciążenie samolotu dynamiczne
badania modelowe
aircraft ditching
fuselage
6 degrees of freedom
free surface
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Within a national research project on aircraft dynamic loads and resultant structural response the task was given to investigate aircraft emergency landings on water, generally called "ditching". The work was initiated and funded by Airbus Industries. As controlled experiments for such events are costly and difficult to extrapolate to full-seale, the study at HSVA was completely based on computer simulations. The commercial RANS solver "Comet" was used to determine the path of the aircraft fuselage from initial conditions in air given at t = O. After being released in air, the aircraft fuselage was free to react on the forces and moments developing at the free surface. In order to simplify the approach the hydrodynamic forces were derived in all details by the RANS simulation while the aerodynamic forecs and moments were approximated. Simultaneously, the simulations were performed at the TUHH using the program "Ditch", based on an extension of the "momentum method" developed by von Karman and Wagner. The results are presented in this paper for generic fuselage shapes called A-, D- and J-Body in terms of motion historics and section forces.
W ramach krajowego projektu badawczego dotyczącego dynamicznych obciążeń samolotu i reakcji konstrukcji na obciążenia, jednym z zadań było zbadanie przymusowego wodowania samolotu, manewru określanego terminem "ditching" w języku angielskim. Projekt był zapoczątkowany i finansowany przez Airbus Industries. Ponieważ całkowicie kontrolowane doświadczalne badania modelowe takiego manewru są kosztowne i występują trudności z ekstrapolacją wyników do skali samolotu, w HSV A zostały przeprowadzone badania oparte całkowicie na symulacjach komputerowych. Do wyznaczania toru ruchu kadłuba samolotu, począwszy od położenia początkowego w powietrzu w chwili t = O, zastosowany został komercyjny program komputerowy rozwiązujący uśrednione równania Naviera-Stokesa "Comet". Od chwili początkowej kadłub miał pełną swobodę ruchu w wyniku reakcji na siły i momenty działające w pobliżu swobodnej powierzchni wody. W celu uproszczenia zagadnienia siły hydrodynamiczne były obliczane dokładnie na drodze rozwiązania równań uśrednionych równań N-S, podczas gdy siły i momenty aerodynamiczne były aproksymowane. Równocześnie symulacje były wykonywane w TUHH przy użyciu programu "Ditch" opracowanego w oparciu o rozszerzoną "metodę pędu" von Karmana i Webera. W referacie zostały przedstawione wyniki dla konwencjonalnych kształtów kadłuba oznaczonych jako A-, D- i J-Body, w postaci trajektorii ruchu i sił działających na przekroje.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies