Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stability of ships: risk assessment due hazards created by forces of the sea

Tytuł:
Stability of ships: risk assessment due hazards created by forces of the sea
Autorzy:
Kobyliński, L.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
stateczność statku
bezpieczeństwo statku
ship's safety
risk analysis
hazard identification
stability in a steaway
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The crucial point in safety assessment is identification of all hazards the ship may be subjected. The most important hazards are those that are created by the forces of the sea. Simple criterion that takes into consideration forces of the sea is weather criterion included in the IMO Intact Stability Code. The author suggests to take account of all hazards posed by forces of the sea when performing risk analysis. For this purpose those hazards should be decomposed into hazardous situations and further in a number of possible capsizing scenarios. As an example fault tree and event tree for parametric resonance in following waves are shown. The trees could be used for evaluation of probabilities of capsizing.
Podstawowym elementem w analizie bezpieczeństwa jest identyfikacja zagrożeń. Najbardziej istotnymi zagrożeniami dla bezpieczeństwa statecznościowego statku są zagrożenia wywołane siłami morza. Proste kryterium uwzględniające to zagrożenie, znane pod nazwa kryterium pogody, znajduje się w Kodeksie Stateczności IMO. Autor proponuje uwzględnienie wszystkich zagrożeń wywołanych siłami morza przy wykonywaniu analizy ryzyka. W tym celu należy dokonać dekompozycji tego zagrożenia na szereg sytuacji zagrażających a następnie te sytuacje dekomponować na możliwe scenariusze przewrócenia się statku. Jako przykład podano drzewa błędów i zdarzeń dla przypadku scenariusza polegającego na wystąpieniu rezonansu parametrycznego na fali nadążającej. Drzewa te mogą być wykorzystane dla określenia prawdopodobieństwa przewrócenia się statku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies