Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simulation model of distribution of passenger traffic streams into public transport lines

Tytuł:
Simulation model of distribution of passenger traffic streams into public transport lines
Autorzy:
Chmielewski, J.
Szczuraszek, T.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
transport miejski
optymalizacja
public transport
optimisation
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study presents description of the structure of simulation model of distribution of passenger traffic streams into public transport lines. The characteristic features of the described model, which distinguish it from earlier elaborations, are: - application of logit functions in determination of the probability of choosing means of transport by passengers, - introduction into the model of many new parameters, which allow for considering the specifics of communication behaviours of the passengers in a particular city, - introduction of distribution of public transport passengers into groups of homogenous transport behaviours, - introduction of the possibility to calibrate numerous model parameters, which ensures higher accuracy of the model and better representation 0f the functioning process of public transport in a particular city, - use of the iterative method in certain calculations, which allows for Optimisation of certain processes reconstructed in the model, i.e.: - Selection Optimisation of functioning frequency and capacity of means of public transport, - Functioning Optimisation of the system of public transport lines, - Selection Optimisation of the model parameters, which minimise model errors. The developed model has been successfully used in execution of tasks referring to public transport in several cities, including optimisation of the system of public transport lines.
W pracy przedstawiono opis konstrukcji symulacyjnego modelu rozkładu potoków pasażerskich na linie transportu publicznego. Cechami charakterystycznymi opisanego modelu, odróżniającymi go od dotychczasowych opracowań, są: - zastosowanie funkcji logitowych przy określaniu prawdopodobieństwa wyboru przez pasażerów środków transportowych; - wprowadzenie w modelu wielu nowych parametrów umożliwiających uwzględnienie specyfiki zachowań komunikacyjnych pasażerów konkretnego miasta; - wprowadzenie podziału pasażerów transportu publicznego na grupy o jednorodnych zachowaniach transportowych; - wprowadzenie możliwości kalibrowania wielu parametrów modelu, co zapewnia większą dokładność modelu i lepsze odwzorowanie procesu funkcjonowania transportu publicznego w danym mieście; - wykorzystanie metody iteracyjnej w niektórych obliczeniach, stwarzającej możliwość optymalizacji pewnych procesów odtwarzanych w modelu, tj.: - optymalizacji doboru pojemności i częstotliwości funkcjonowania środków transportu publicznego; - optymalizacji funkcjonowania układu linii transportu publicznego; - optymalizacji doboru parametrów modelu minimalizujących błędy modelu. Opracowany model został z powodzeniem wykorzystany w realizacji rozwiązań dotyczących transportu publicznego w kilku miastach, w tym także do optymalizacji układu linii transportu publicznego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies