Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of optimization methods in traction calculations

Tytuł:
Application of optimization methods in traction calculations
Autorzy:
Wnuk, M.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
lokomotywa elektryczna
model matematyczny
electrical locomotive
locomotive model
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A mathematical model of electric locomotive was developed. In the model traction characteristics were described by means of the following parameters: locomotive power and maximum speed, starting current, saturation coefficient and magnetic circuit excitation degree. Thenthe locomotive model was included into a train running program, its parameters were made variable and added as succeeding decision variabies. Optimization of the locomotive parameters was made by means of the standard gradientless procedure in dependence upon energy consumption.
Opracowano matematyczny model lokomotywy elektrycznej, w którym charakterystyki trakcyjne opisano za pomocą następujących parametrów: mocy i prędkości maksymalnej lokomotywy, prądu rozruchu, współczynnika nasycenia oraz stopnia wzbudzenia obwodu magnetycznego. Następnie ww. model lokomotywy dołączono do programu jazdy pociągu, natomiast jego parametry uzmienniono i dołączono jako kolejne zmienne decyzyjne do parametrów jazdy. Optymalizacji parametrów lokomotywy dokonano za pomocą standardowej procedury bezgradientowej ze względu na zużycie energii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies