Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identification of operational loading forces for mechanical structures

Tytuł:
Identification of operational loading forces for mechanical structures
Autorzy:
Uhl, T.
Pieczara, J.
Data publikacji:
2003
Słowa kluczowe:
tram car
loads
wagon joint
numerical research
finite element method
wagon tramwajowy
obciążenia
przegub wagonu
badania numeryczne
metoda elementów skończonych
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents a method of identification of operational loading forces for mechanical structures. The procedure is based on measurements of system responses, simulation of system model responses, defining objective function as a differenee between measured and simulated system response and application of genetic algorithms for load estimation that minimise objective function. Both cases, dynamie and static, are considered and verified using simulation.
W pracy zaprezentowano metodę identyfikacji obciążenia wykorzystującą Algorytmy Genetyczne. Siły skupione są identyfikowane na podstawie odpowiedzi układu pomierzonej w trakcie eksperymentu. Do symulacji zachowania się konstrukcji zastosowano Metodę Elementów Skończonych. Założenie o liniowości pracy układu pozwala wykorzystać zasadę superpozycji do zbudowania bazy danych na podstawie kilku symulacji. W tym celu obliczana jest odpowiedź numerycznego modelu poddanego działaniu jednostkowych składowych identyfikowanych sił w każdym przewidywanym punkcie ich działania. Baza danych jest wykorzystana do zbudowania miary zgodności pomiędzy rzeczywistym obiektem i jego numerycznym modelem. Jako miarę zgodności przyjęto sumę kwadratów różnic pomiędzy pomierzoną i symulowaną odpowiedzią układu. Miara zgodności jest przyjęta jako funkcja celu w problemie optymalizacji, rozwiązywanym Algorytmami Genetycznymi. Opisana metoda pozwala w prosty sposób testować lokalizację punktów pomiarowych w modelu numerycznym. Przedstawiona metoda została wykorzystana do identyfikacji obciążenia działającego na przegub wagonu tramwajowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies