Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simulation of dispatcher driven discrete transport system for reliability and functional analysis

Tytuł:
Simulation of dispatcher driven discrete transport system for reliability and functional analysis
Autorzy:
Walkowiak, T.
Mazurkiewicz, J.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
transport dyskretny
zarządzanie transportem
model systemu
optymalna liczba pojazdów
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A new model of transport discrete systems with dispatcher allowing to perform the functional and reliability analysis of real transport systems is presented. The position of dispatcher is to mimic a function of real transport logistics. The Monte Carlo simulation is used for proper reliability and functional parameters calculation. The paper presents some exemplary system modelIing and the economic decision problems which are a base for system management. The example concerns the selection of optimum number and time to failures of vehicles. AIso a method of analysis of the risk understood as probability of not fulfilling any economic or functional requirements is presented. lntroduced exemplary analysis shows, that the described method of transport system modelling can serve for practical solving of essential decision problems related to an organisation and parameters of transport systems.
Artykuł prezentuje model systemu transportu dyskretnego z dyspozytorem opracowany na potrzeby realizacji funkcjonalnej i niezawodnościowej analizy rzeczywistych systemów transportowych. Przedstawiony jest przykładowy system transportu wraz z określeniem ekonomicznych problemów decyzyjnych będących podstawą zarządzania jego funkcjonowaniem. Analiza przykładowego systemu koncentruje się wokól określenia optymalnej liczby pojazdów eksploatowanych w systemie oraz doboru średniego czasu do uszkodzenia tych pojazdów. Dyskusji podlega również ryzyko eksploatacji systemu rozumiane jako prawdopodobieństwo spełnienia wymagań ekonomicznych i funkcjonalnych stawianych przed systemem. Wykonane badania pokazują, że zaproponowana metoda modelowania systemów transportu dyskretnego może być z powodzeniem stosowana do rozwiązywania istotnych problemów decyzyjnych związanych z organizacją przewozów, jak i doborem różnego typu parametrów cechujących rzeczywiste systemy transportowe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies