Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Informacje w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego (studium przypadku)

Tytuł:
Informacje w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego (studium przypadku)
Autorzy:
Juchniewicz, M.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
innowacje
przemysł spożywczy
rynek lokalny
rynek regionalny
badanie rynku
innovative activity
nutrivite industry
regional market
local market
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Badane przedsiębiorstwa skoncentrowane były głównie na śledzeniu zachowań rynku lokalnego i regionalnego, z których czerpały informacje niezbędne do określenia kierunku, w jakim powinna zmierzać działalność innowacyjna. Źródła informacji najczęściej przez nie wykorzystywane to wyniki badań własnych, pokazy, wystawy, targi krajowe, oględziny wyrobów w punktach handlowych oraz informacje wynikające z umów o współpracy firm i uzyskane od znajomych z obcych firm. Były to zdaniem respondentów łatwo dostępne i aktualne informacje. Informacje emitowane do otoczenia dotyczyły samych przedsiębiorstw oraz ich nowych produktów. Przedsiębiorstwa jednomyślnie przyznały, że nowości wymagały zaprezentowania ich walorów konsumentom i pośrednikom. Analizowane przedsiębiorstwa utrzymują kontakty z konkurentami, jednak w niezbyt szerokim zakresie. Polegają one na wymianie doświadczeń oraz utrzymywaniu kontaktów ze sprzedawcami ich produktów.
Researched enterprises were mainly concentrated on looking after behaviour of local and region al market, from which they extracted information essential for determination of direction, in what innovative activity should aim. The most often used sources of information were results of personal researches, shows, exhibitions, national trades, surveys of products in business points and also information from agreements about cooperation and familiars from other firms. In respondents opinion those information were simply available and current. lnformation issued to the environment concerned on enterprises themselves and on their new products. Enterprises unanimously have admitted that novelties required presenting their value for consumers and intermediaries. Analyzed enterprises kept contacts with competitors, however, in none too wide range. They rely on exchange of experience and on keeping contacts with vendors of their products.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies